Webinar

Webinar

Wat is een webinar?

Een webinar is een effectieve manier om via een live video kennis over te dragen. Feitelijk gezien is het een interactieve live-uitzending via internet. Deze vorm van live video kun je inzetten voor bijvoorbeeld een online training, een presentatie of een meeting. Deelnemers kunnen vanaf hun eigen computer, tablet of smartphone deelnemen. Het is een ideale manier om een grote groep deelnemers tegelijk te bereiken. Naast het delen van kennis is een webinar ook één van de meest laagdrempelige manieren om warme leads te genereren. Met de live chat optie maak je bijvoorbeeld snel en makkelijk contact met deelnemers, waardoor je direct kunt bouwen aan een goede relatie.

Webinar in een professionele studio

Bij Bluebump hebben we een professionele geluidsdichte studio waar we alle video’s kunnen opnemen. Daarnaast bieden we ook de mogelijkheid om interactieve ”video’s” op te nemen, waarbij meerdere mensen een discussiepanel vormen die we opnemen en kunnen uitzenden. De beste software en hardware staan voor je klaar. Uiteraard wordt je tijdens de live sessie ondersteund door één van onze Bluebump technici, zodat jij je volledig kunt focussen op de deelnemers.

Mobiele webinar studio huren?

Dankzij onze portable studio kunnen we op elke locatie een perfecte studio ervaring creëren. Wil je een studio huren in Utrecht, Den Haag, Amsterdam of bijvoorbeeld in Rotterdam? Geen probleem. Met onze verplaatsbare studio kunnen we op elke gewenste locatie een live-uitzending starten en opnemen. Neem alvast een virtueel kijkje in onze mobiele Bluebump studio.

Wat zijn de kosten voor een webinar?

Het is misschien wel de meest gestelde vraag in de afgelopen periode: wat kost een webinar? Bluebump levert veel maatwerk, maar we kunnen je wel een indicatie geven. Een webinar of live-uitzending opnemen en delen met deelnemers kost tussen de 799,- en 1500,- euro. Gaat het puur om een presentatie? Ga dan eerder uit van 799,-. Wil je liever een exacte prijs ontvangen? Neem dan contact met ons op.

Tips voor een succesvol webinar

Online video geeft je de gelegenheid om in direct contact jouw kennis te delen met je doelgroep. En dit wil je natuurlijk zo goed mogelijk doen. De praktijk laat zien dat onderstaande vijf tips je helpen om het maximale te halen uit een live-uitzending.

Tip 1. Zorg voor een goede voorbereiding

De voorbereiding wordt nog te vaak onderschat. Een goede voorbereiding zorgt dat het doel ook daadwerkelijk behaald wordt. Vraag je dus goed af wat je wilt bereiken met het webinar en wat je van de deelnemers verwacht nadat het webinar voorbij is. Enkele voorbereidingen zijn:

  • Neem de tijd om elke deelnemer van de juiste informatie te voorzien, zoals tijdstip, locatie, doel van het webinar en misschien informatie over de gastspreker. Denk ook aan de sfeer: wat wil je uitstralen en welke objecten dragen hieraan bij?
  • Gebruik een interactieve presentatie, zodat het voor de deelnemer ook echt boeiend is om naar te kijken. Laat je logo goed naar voren komen, gebruik een goed leesbare lettertype en maak gebruik van bewegende afbeeldingen. Een verzorgde presentatie komt beter over op de doelgroep.
  • Vermijd een script of probeer tijdens het webinar niet alles op te lezen. Hierdoor houd je het natuurlijk en is de kans groter dat de deelnemers langer geconcentreerd blijven.

Tip 2. Speel goed in op de behoeften van je doelgroep

Ongeacht het soort product of het type dienst wat je aanbiedt, het inspelen op de behoefte van je doelgroep met daarbij de juiste tone-of-voice, is bepalend voor het succes van je webinar. Onderzoek van tevoren en analyseer gedurende het webinar hoe je doelgroep denkt en praat. Iemand online in de ogen aankijken is anders dan iemand fysiek een vraag stellen.

Tip 3. Eindig met een call to action

“Dit was het dan. Dit webinar is nu voorbij. Bedankt voor jullie aandacht en graag tot ziens”. Nee! Dit is niet hoe het moet. Zorg voor een goede opvolging, zodat je de deelnemers nog meer betrekt. Alleen op deze manier vergroot jij de kans op dat uiteindelijke doel, zoals een inschrijving, start van proefperiode, deelname aan een training of zelfs het doen van een aankoop.

Starten met je eigen webinar?

Webinars zijn nu populairder dan ooit tevoren. Pak de aandacht van je publiek of doelgroep met een geslaagde webinar in onze professionele Bluebump studio of in onze mobiele studio. Wil je graag een kijkje komen nemen? Laat het dan even weten.

Meer diensten

Video

Eigenlijk gewoon overal goed voor. Zelfs als je niet goed bent voor de camera.

Lees meer
Webinar

Online evenementen

Zien of gezien worden? Organiseer vanuit je eigen kantoor een professionele workshop, training of presentatie.

Lees meer
E-mailmarketing

E-mailmarketing

Na een handgeschreven brief, is e-mail toch wel één van de oudste manieren van communicatie. Verrassing, ’t werkt nog steeds.

Lees meer

Gerelateerde klantcases

Taxvibes: SEO & Webdesign

‘Taxvibes’, een relatief nieuw begrip in de wereld van ‘easy tax automation software’. Bluebump hielp mee met de SEO optimalisatie en het uitzenden en versturen van live webinars.

Lees meer
CIMCO Nederland

CIMCO Nederland: SEO & Video

CIMCO Nederland is de leverancier voor gereedschap binnen de elektrotechnische sector. Maar hoe werkt het als je gereedschap niet direct verkoopt aan installatiebedrijven, maar als bedrijf wel graag bekender wilt worden?

Lees meer
Bekijk meer cases
Mira Tans

Starten met jouw webinar?

Mira luistert graag naar je ideeën en doelen. Met inmiddels meer dan 100 georganiseerde webinars, is Mira de persoon die van jouw webinar een échte show maakt.