SEA, ook wel Search Engine Advertising genoemd, helpt je met het aantrekken van meer bezoekers. Dit doen we met behulp van advertenties in Google. Als bezoeker herken je deze advertenties aan de gesponsorde zoekresultaten in Google. In tegenstelling tot SEO betaal je bij SEA een prijs per weergave of klik op een advertentie om uiteindelijk een gewenste conversie te behalen. Voorbeelden van conversies zijn onder andere:
Online advertenties in Google bieden de mogelijkheid om tegen betaling nieuwe bezoekers naar je website te leiden of oude bezoekers opnieuw te laten terugkeren (retargeting).
Die zijn er genoeg. De redenen hangen af met welk doel jij Google ads wilt inzetten. Om je te helpen, hebben we de meest voorkomende redenen voor je onder elkaar gezet:
– Vergroten zichtbaarheid:
SEA is dé manier om eenvoudig en snel (nieuwe) bezoekers uit te nodigen op je website. Doordat je gebruikmaakt van betaalde advertenties, komt jouw advertentie boven de organische zoekresultaten te staan. Hierdoor zullen mensen sneller op jouw link klikken.
– Doelgroep segmentatie:
Dankzij de uitgebreide doelgroep filter in Google ads kun je heel gericht jouw doelgroep bereiken. Zo bepaal je zelf de termen waarop je gevonden wilt worden. Het is eigenlijk een grote veiling van zoekwoorden en zoekopdrachten. Jij bepaalt op welke zoekwoorden of combinaties je website gevonden moet worden, waarna Google dit verspreidt onder jouw doelgroep.
Wil je succesvol zijn in SEA, dan is het noodzakelijk om te weten wanneer en welk soort content je laat zien aan je bezoeker. Zo is een terugkerende bezoeker eerder geneigd om een aankoop te doen, dan een bezoeker die voor het eerst een kijkje neemt op je website. Het is dus belangrijk dat je weet wie je jouw advertentie te zien krijgt en waneer (in de klantreis) deze zichtbaar is. Met behulp van onderstaande filters kun je een specifieke doelgroep benaderen:
– Betaal per klik
Bij Google ads betaal je alleen wanneer iemand op de advertentie klikt. Wanneer je een specifieke doelgroep benadert en op jouw advertentie klikken, kun je ervan uitgaan dat er een vorm van interesse is. SEA is daarom t.o.v. SEO erg goed meetbaar. Klikt er niemand op je advertentie, dan brengt Google vanzelfsprekend geen kosten in rekening. Deze methode maakt SEA de ideale tool om verschillende soorten advertenties met elk unieke content te testen.
Afhankelijk van je doelstellingen kijken we welke strategie het beste bij je past. Het grote verschil tussen SEO en SEA is dat er bij SEA tegen betaling advertenties bovenaan in Google wordt gezet. Zo kun je tegen betaling ervoor zorgen dat jouw advertentie en content boven de organische zoekresultaten uitkomt. Op deze manier kun je direct de concurrentie aangaan. Bovendien kun je met de inspanningen op het gebied van SEA goed het verschil meten tussen de kosten en resultaten. Bij SEO ligt dit iets anders, omdat je bij een SEO strategie afhankelijk bent van Google en de snelheid waarmee Google jouw website indexeert.
Meer bezoekers scoren met nog onbekende zoekwoorden. Onze in-house SEO-specialisten denken graag met je mee!
Na een handgeschreven brief, is e-mail toch wel één van de oudste manieren van communicatie. Maar het werkt nog steeds.
Effectieve en automatische manier om het klikgedrag van bezoekers in kaart te brengen en hen te sturen naar een conversie.
‘Taxvibes’, een relatief nieuw begrip in de wereld van ‘easy tax automation software’. Bluebump hielp mee met de SEO optimalisatie en het uitzenden en versturen van live webinars.
CIMCO Nederland is de leverancier voor gereedschap binnen de elektrotechnische sector. Maar hoe werkt het als je gereedschap niet direct verkoopt aan installatiebedrijven, maar als bedrijf wel graag bekender wilt worden?