Onder contentmarketing vallen allerlei vormen van content die jij kunt inzetten voor je marketing. Denk aan tekst, afbeeldingen of video’s. Contentmarketing is een essentieel onderdeel van je online marketingstrategie. Dit is namelijk het moment dat jij kunt uitblinken.
Het doel van contentmarketing is het verspreiden van content die aansluit op je doelgroep. Hierbij staat niet het product, maar de behoeften van de klant centraal. Jouw boodschap vertelt een verhaal en lost een probleem op. Daarom is het belangrijk om je doelgroep goed in kaart te brengen en te achterhalen welke kennis jij kunt delen, om zo het probleem van de doelgroep op te lossen. Verspreid relevante en betrouwbare content met als doel; inspireren, informeren en uiteindelijk je doelgroep aan te zetten tot een actie.
Het internet biedt een tsunami aan content. Vaak zien bezoekers door de bomen het bos niet meer omdat er een ontzettend breed aanbod is. Maar hoe zorg je ervoor dat je (potentiële) doelgroep juist jou uitkiest? Hoe val je op tussen het gros? Door contentmarketing op een goede en creatieve manier in te zetten, kun jij je onderscheiden en een buitengewone indruk achterlaten. De kans dat de doelgroep je content deelt en waardevol is, wordt zo alleen maar groter.
Het delen van kennis kan in allerlei verschillende soorten en maten. Zoek naar een goede balans en zorg voor afwisseling. Maak bijvoorbeeld gebruik van:
Sta je op het punt om content te delen? Dan is SEO een onmisbaar element. Als jouw boodschap de doelgroep niet bereikt, dan heb je er natuurlijk weinig aan. Door je teksten SEO-proof te maken zorg je voor een betere vindbaarheid in de zoekmachine. Het één kan dus niet zonder het ander.
Ben je benieuwd hoe jij kan uitblinken met contentmarketing? En wil je graag weten wat voor jouw doelgroep de meest effectieve manier is? Wij zoeken voor jou naar de beste manier.
Doe onze gratis marketingscan om erachter te komen waar jouw kansen liggen!
Na een handgeschreven brief, is e-mail toch wel één van de oudste manieren van communicatie. Maar het werkt nog steeds.
Effectieve en automatische manier om het klikgedrag van bezoekers in kaart te brengen en hen te sturen naar een conversie.
CIMCO Nederland is de leverancier voor gereedschap binnen de elektrotechnische sector. Maar hoe werkt het als je gereedschap niet direct verkoopt aan installatiebedrijven, maar als bedrijf wel graag bekender wilt worden?
‘Taxvibes’, een relatief nieuw begrip in de wereld van ‘easy tax automation software’. Bluebump hielp mee met de SEO optimalisatie en het uitzenden en versturen van live webinars.