E-mailmarketing is een populair online marketingmiddel om direct een boodschap naar je doelgroep te sturen. De e-mail kan elke vorm van marketing bevatten, maar één van de bekendste vormen is de nieuwsbrief. Het is een handige en snelle manier om ervoor te zorgen dat je doelgroep altijd op de hoogte is van het laatste nieuws en de laatste ontwikkelingen. Een doel van e-mailmarketing is niet alleen het verkopen van producten of diensten, het is ook een goede manier om te investeren in een klantenbestand en relaties op te bouwen (en te onderhouden).
E-mailmarketing is al jarenlang een belangrijk onderdeel van de marketingmix. Nu hoor ik je denken: is e-mail niet wat ouderwets? Zeker niet! Het is een handig middel om je doelgroep naar je website te trekken, producten te promoten en gegevens te verzamelen.
Tegenwoordig zijn er steeds meer middelen om je boodschap aan het licht te brengen, zoals social media. Het nadeel daarvan is dat je bericht kan verdwijnen in het overzicht, het niet terecht komt bij je doelgroep of misschien wel helemaal niet naar voren komt door het algoritme. Bij e-mailmarketing kun je dit vermijden. Je e-mail kan weliswaar terecht komen in een volle inbox en daardoor niet prominent naar voren komen, maar je boodschap zal hier altijd naar blijven staan en gezien worden.
Naast dat je met dit middel goed kunt bouwen aan je klantenbestand, levert het je meerdere voordelen op:
We begrijpen dat het opzetten van goede e-mail ingewikkeld kan zijn. Waar moet je allemaal rekening mee houden? Wat werkt wel en wat werkt niet? Knap lastig! Daarom geven we je alvast wat tips voor e-mailmarketing mee, zodat je direct aan de slag kunt gaan.
Met e-mailmarketing stuur je een e-mail (bijvoorbeeld een nieuwsbrief) naar de gehele lijst met potentiële klanten of geïnteresseerden. Deze hele lijst ontvangt dus dezelfde boodschap. Het grote verschil tussen e-mailmarketing en e-mailmarketing automation is het stukje automatisering en personalisatie.
Bij marketing automation worden verschillende acties geautomatiseerd, die op het juiste moment naar de bezoeker worden verstuurd. Deze berichten leiden de bezoekers door de customer journey met als doel; het behalen van een conversie. Interessant, omdat je zo meerdere malen bij je doelgroep in beeld komt. Je kunt ze sneller doortrekken naar de website, omdat je makkelijker op hun wensen en behoeften in kunt spelen.
Waarom het wiel opnieuw uitvinden als een ander de kennis al in huis heeft? Maak gebruik van de expertise van Bluebump. Wat we doen werkt. Lees onze succesverhalen van onze klanten maar eens
Pak die 1e plek in Google met een betaalde online advertentie. Vraag naar een gratis kansen analyse!
Meer bezoekers scoren met nog onbekende zoekwoorden. Onze in-house SEO-specialisten denken graag met je mee!
Zien of gezien worden? Organiseer vanuit je eigen kantoor een professionele workshop, training of presentatie.
CIMCO Nederland is de leverancier voor gereedschap binnen de elektrotechnische sector. Maar hoe werkt het als je gereedschap niet direct verkoopt aan installatiebedrijven, maar als bedrijf wel graag bekender wilt worden?
‘Taxvibes’, een relatief nieuw begrip in de wereld van ‘easy tax automation software’. Bluebump hielp mee met de SEO optimalisatie en het uitzenden en versturen van live webinars.