Marketing uitdaging man met steen

Uitdagingen van een Marketeer

Marketing is constant in beweging. Door exponentiële groei in het aantal beschikbare tools zijn de nieuwste marketing tips & tricks van vandaag, morgen alweer verouderd. Veel marketeers staan voor een uitdaging. Gebrek aan tijd, budget en in-house marketing expertise zijn de voornaamste oorzaken. Maar gelukkig sta je er niet alleen voor. Of toch wel? 

Het internet staat vol met adviezen van marketing guru’s, tech savvy’s en marketing eindbazen. Er is zoveel kennis beschikbaar dat je vrijwel elke dag van de week iets nieuws kunt leren.

Het aantal uitdagingen neemt toe

Hoewel de meeste kennis voor het oprapen ligt, ervaren veel marketeers moeite met bijblijven. Het schrijven van een eenvoudige email of het maken van een zoekwoorden campagne in Google maakt plaats voor diepgewortelde geautomatiseerde email campagnes, geavanceerde zoektermen in Google en gepersonaliseerde online video’s.

‘Self-service’ en ‘user experience’ behoren niet meer tot de nieuwste trend uit 2020, maar zijn hier om te blijven. De behoefte naar digitale marketeers is groter dan ooit en automatisering neemt in rappe opmars het werk over van marketeers. Het aantal uitdagingen voor de doorsnee marketeer neemt toe.

Kortom; de rol van de marketeer verandert. Maar dit betekent niet dat de marketeer straks overbodig zal zijn. Hierop inspelen vraagt gewoon net even om wat andere tactieken en kennis.

Maar hoe weet je welke tools voor jouw business werken? Ons motto is ‘blijf leren en leer vooral van anderen’. Probeer (als het kan) het wiel niet zelf uit te vinden. Handige tools zijn er in overvloed en kunnen veel standaard taken voor je automatiseren. Hierdoor krijg jij tijd om na te denken over je volgende stap of strategie.

Wat is jouw grootste uitdaging?

Onder het mom van ‘blijf leren en vooral van anderen’ organiseren we bij Bluebump een ‘videomarathon’. Tijdens deze videomarathon sturen we jou een aantal video’s waarin we ingaan op de grootste uitdagingen van (online) marketeers.

Dus wil jij meer weten over Google ads, email automation of bijvoorbeeld lead-generatie? Meld je dan hieronder (gratis) aan en ontvang de video’s binnenkort in jouw inbox.

 

Wat wil jij leren?

Meld je aan voor de Bluebump Videomarathon en ontvang onze kennis in de vorm van een video gratis jouw inbox. Na je aanmelding ontvang je van ons een bevestiging email.

Hartelijk dank voor je aanmelding

Super! Wij duiken de studio in om onze kennis te verzamelen en op video te zetten.

Jeroen Elout van Bluebump

Wil je meer weten over online marketing uitdagingen?

Neem gerust contact op. Ik vertel je er graag meer over.

Gerelateerde artikelen

Hoe jouw video opvalt

Hoe jouw video opvalt in een Tsunami aan content

Zeeën aan video content worden dagelijks gepubliceerd op digitale platformen. Vaak in een hip nieuw formaat zoals 4K of 360 graden. Als de groei van videoconsumptie zich blijft ontwikkelen zoals het nu doet, bestaat in 2020 80% van alle content op het internet uit video. Hoe valt jouw video dan nog op?‍

Lees meer
Online Evenement

Waarom een online evenement een prima alternatief is

Yes, je hebt een super mooi product ontwikkeld of hebt erg veel kennis over een mooi product, dan wil je natuurlijk niks liever dan dat bij je (potentiële) klanten promoten. Maar wat nou als je niet meer op de koffie kunt of geen fysiek evenement meer mag organiseren? Terecht in de huidige situatie, maar hoe los je het dan nu op?

Lees meer
Online Event na Corona

Kwalitatief hoogwaardige online events – profiteren van het nieuwe normaal

Maart 2020 waren we plotseling allemaal genoodzaakt om vanuit huis te gaan werken. Online werken, online vergaderen, maar ook zeker kijken naar de mogelijkheden voor het organiseren van online events. Het Coronavirus heeft hardhandig gezorgd voor een grote verandering.

Lees meer
All posts