Wil jij jouw merk, product of dienst op een effectieve manier onder de aandacht brengen bij jouw doelgroep? Video Advertising is dé manier om vandaag de dag digitaal te adverteren. Ben jij benieuwd wat de voordelen zijn van Video Advertising? En hoe je Video Advertising strategisch aanpakt? Lees dan snel verder.
Het zit hem eigenlijk al in de naam. Video Advertising is het gebruiken van video als marketingmiddel om een merk, product of dienst online te promoten. Deze korte promovideo’s kun je delen op platformen en socialmediakanalen, zoals YouTube en Instagram. Met een video-advertentie kun je meerdere doelen bereiken. Zo kun je bijvoorbeeld naambekendheid creëren voor jouw organisatie. Ook kun je jouw doelgroep triggeren tot het doen van een bepaalde actie. Denk aan het inschrijven voor een nieuwsbrief, het downloaden van content of het doen van een aankoop.
Video Advertising wordt steeds populairder! In het snelgroeiende digitale- en videotijdperk kun je als ondernemer dan ook haast niet anders dan meegaan met deze trend. Een begrijpelijke trend, want de voordelen van adverteren in de vorm van video zijn enorm:
Door beeld, geluid en tekst te combineren, prikkelen video-advertenties meerdere zintuigen. Ook zijn video-advertenties doorgaans kort en direct. Dit alles zorgt ervoor dat de boodschap uit de video efficiënter overgebracht wordt én beter blijft hangen.
Video is een ideaal middel om jouw organisatie online ‘een gezicht’ te geven. Zo kun je in een video de identiteit en de essentie van jouw merk goed overbrengen. Hierdoor roep je herkenning op bij jouw doelgroep en versterk je de merkbeleving.
Doordat je jouw boodschap duidelijker en overtuigender kunt overbrengen in de vorm van een video-advertentie, creëer je meer interesse. De kans is daarom ook groter dat een gebruiker doorklikt na het zien van een video dan bijvoorbeeld na het lezen van een artikel. Deze hogere doorklikratio maakt ook dat de kans groter is dat je met een video-advertentie hogere conversies bereikt.
Zonder plan of strategie een video opnemen? Niet heel verstandig! Als je groei wil realiseren met jouw video, dan moet je deze strategisch inzetten. Hieronder lees je stap voor stap waar je rekening mee moet houden voordat je start met het filmen van een video:
Zorg ervoor dat je eerst duidelijk hebt voor wie je de video maakt. Wie behoren er tot jouw doelgroep? Wat houdt hen bezig? Wat zijn hun wensen en behoeften? Als je dit allemaal op een rijtje zet, kun je jouw ads gerichter insteken.
Ken je de Tell Sell-reclames nog? Zwart-witte horrorbeelden van een geïrriteerd persoon in een vieze keuken. Vervolgens diezelfde persoon zielsgelukkig in een kleurrijke en schone keuken door haar amazing nieuwe schoonmaakproduct. Oké, misschien een tandje minder, maar in de basis werkt dit principe wel! Schets een before-situatie waarin de doelgroep zich herkent en vertel kort en krachtig hoe jouw product of dienst deze situatie verbetert.
Onderzoek op welke platformen en/of socialmediakanalen jouw doelgroep actief is. Zo kun je voor B2B het beste op LinkedIn adverteren en zijn jongeren vooral te vinden op Instagram en TikTok. Welk platform je kiest, heeft impact op het format en de lengte van je video. Dus zorg ervoor dat je hier keuzes in maakt voordat je start met filmen.
Dan is het nu tijd voor het leuke gedeelte: jouw video maken! Geen geschikte locatie of apparatuur om de video te filmen? No worries…
Bij Finext wordt nauw samengewerkt met partners om de ideale EPM software te selecteren die volledig op maat ingesteld is voor de klant. Als video advertentie werd T-Mobile geïnterviewd over hoe de samenwerking met Finext was bevallen. Deze advertentie werd daarna geplaatst als blog op de website van Finext en als LinkedIn post geplaatst. Benieuwd naar de video? Klik dan hier.
In onze studio’s en op locatie maken we de meest professionele video’s. Ook denken wij graag mee met het vormgeven van jouw videomarketingstrategie en het selecteren van de juiste platformen. Samen zorgen wij er voor dat jij de meeste waarde haalt uit Video Advertising. Klinkt goed? Neem dan contact met ons op via onderstaand formulier!
Laat hieronder je gegevens achter en wij nemen zo snel mogelijk contact met je op!
We nemen zo snel mogelijk contact met je op
Zeeën aan video content worden dagelijks gepubliceerd op digitale platformen. Vaak in een hip nieuw formaat zoals 4K of 360 graden. Als de groei van videoconsumptie zich blijft ontwikkelen zoals het nu doet, bestaat in 2020 80% van alle content op het internet uit video. Hoe valt jouw video dan nog op?
Yes, je hebt een super mooi product ontwikkeld of hebt erg veel kennis over een mooi product, dan wil je natuurlijk niks liever dan dat bij je (potentiële) klanten promoten. Maar wat nou als je niet meer op de koffie kunt of geen fysiek evenement meer mag organiseren? Terecht in de huidige situatie, maar hoe los je het dan nu op?
Maart 2020 waren we plotseling allemaal genoodzaakt om vanuit huis te gaan werken. Alles moest online, van vergaderen tot de vrijdagmiddag borrel, het coronavirus heeft hardhandig gezorgd voor een grote verandering. Echter bied dit ook kansen, zoals op het gebied van het organiseren van online events.