Behoor jij tot de groep die zijn LinkedIn profiel half gevuld heeft? Je hebt wat elementen uit je CV gekopieerd en er ingeplakt, want meer dan een digitaal CV was het toch niet. Of heb je er een hele tijd geleden eens goed over nagedacht, maar weet eigenlijk helemaal niet hoe je LinkedIn goed kunt benutten en heb je daarnaast al maanden niet meer ingelogd? Of nog beter: behoor jij nog tot het selecte groepje van geen account hebben?
Een professioneel LinkedIn profiel is een belangrijk onderdeel van je zakelijke carrière, dus ga jij na het lezen van deze redenen waarschijnlijk rap aan de slag deze naar een nieuw niveau te tillen.
Social media zijn voor veel mensen niet uit hun dagelijkse routine te denken. Je houdt contact met familie, vrienden en collega’s via sociale mediakanalen en volgt zelfs veel mensen die je totaal niet kent maar die wel veel interessante content plaatsen. Ook jouw professionele netwerk bevindt zich online! LinkedIn is het ideale medium om al je (potentiële) zakelijke contacten te volgen en op een plek bij elkaar te hebben. Tijdens je gehele loopbaan kun je al je contacten hierin bijhouden en opbouwen. Het verhoogt jouw ‘’expert-status’’ als medewerker wanneer je een groot netwerk hebt. Dit werkt vervolgens weer goed voor jouw organisatie. Met de nieuwe handige LinkedIn functies til jij jouw LinkedIn profiel naar een hoger niveau!
Veel mensen zien LinkedIn nog te veel als alleen een social media platform. Eigenlijk is het je digitale visitekaartje. Wanneer je als medewerker actief bent op LinkedIn, een goed vormgegeven profiel hebt en weet wat je er allemaal mee kan, zal je een grote rol spelen in de online aanwezigheid van de organisatie. Een goed profiel van je medewerkers zorgt ervoor dat jouw bedrijf online ook goed overkomt.
Je bent immers allemaal trots op de organisatie waar je voor werkt (toch!?) en wil dat het bedrijf blijft groeien en waar mogelijk waardevolle collega’s kan aantrekken. Ook alle profielen van medewerkers spelen een rol in de beslissing om te komen solliciteren. Je kan namelijk in een oogopslag zien wie er allemaal voor de organisatie werken. Een goede aanwezigheid van medewerkers op LinkedIn geeft een online gezicht aan jouw organisatie.
Je profiel is een soort van statusfactor. Vooraf aan een sollicitatie voor een baan of opdracht is de kans zeer groot dat je al online bent opgezocht. Er wordt gekeken naar je voorgaande werkervaring en opdrachten om te kijken of dat een beetje matcht met wat je mogelijk voor hen zou kunnen doen. Je LinkedIn profiel is dan ook jouw visitekaartje voor de professionele wereld.
Je connecties op LinkedIn, de onderschrijvingen van (ex-)collega’s over jouw skills of aanbevelingen op LinkedIn zorgen ervoor dat bedrijven of recruiters geloven wat personen online over zichzelf zeggen.
Maar het werkt ook de andere kant op. Bedrijven die mogelijke opdrachten aan jullie willen geven doen ook een check op de expert-status van de medewerkers. Zijn er meer mensen behalve de medewerker zelf die vinden dat de medewerker kennis en expertise heeft? Dat kan worden onderbouwd door onderschrijvingen en aanbevelingen.
LinkedIn is een ideaal kanaal om je kennis te kunnen delen. Zoals je zult begrijpen horen op LinkedIn niet je privé foto’s voorbij te komen maar is het een medium volledig gericht op professionaliteit met unieke en relevante content. Door het delen van juiste content op LinkedIn onderbouw je nogmaals welke skills en expertise je in huis hebt. Het is daarom ook van belang dat je actief blijft op dit netwerk; reageer veel op andere mensen en beantwoord polls en vragen. Dit geeft je extra zichtbaarheid.
Je kan lid worden van diverse groepen. Het is een slimme tactiek om snel professionele relaties op te bouwen. Door te reageren op berichten of zelf iets te plaatsen in zo’n groep word je sneller zichtbaar. Je wordt gezien door andere leden, zij zullen jouw profiel bekijken en mocht er een professionele match zijn een connectie leggen. Ook dit verhoogt weer jouw expert-status.
Op 18 november nemen we je in een middag mee zodat jij na de training weet hoe je optimaal gebruik kan maken van LinkedIn en weet je hoe je nieuwe klanten (of personeel) kan zoeken, heb je een volledig profiel en scoor je goed in Google.
Tijdens de training kan je de volgende onderdelen verwachten:
Klik hier voor meer informatie en om je aan te melden!
Zeeën aan video content worden dagelijks gepubliceerd op digitale platformen. Vaak in een hip nieuw formaat zoals 4K of 360 graden. Als de groei van videoconsumptie zich blijft ontwikkelen zoals het nu doet, bestaat in 2020 80% van alle content op het internet uit video. Hoe valt jouw video dan nog op?
Yes, je hebt een super mooi product ontwikkeld of hebt erg veel kennis over een mooi product, dan wil je natuurlijk niks liever dan dat bij je (potentiële) klanten promoten. Maar wat nou als je niet meer op de koffie kunt of geen fysiek evenement meer mag organiseren? Terecht in de huidige situatie, maar hoe los je het dan nu op?
Maart 2020 waren we plotseling allemaal genoodzaakt om vanuit huis te gaan werken. Alles moest online, van vergaderen tot de vrijdagmiddag borrel, het coronavirus heeft hardhandig gezorgd voor een grote verandering. Echter bied dit ook kansen, zoals op het gebied van het organiseren van online events.