In een online wereld waar elk bedrijf vecht voor de aandacht van de klant, blijkt het vertellen van een verhaal een effectief middel om mensen aan je te binden. Niet zo gek ook als je bedenkt dat het vertellen van verhalen al van jongs af aan er met de paplepel is ingegoten. Waarom werkt storytelling dan zo goed? Lees dan snel verder.
Tijdens het vertellen van een verhaal neem je mensen mee op reis. Hoe beter jij een verhaal vertelt, hoe beter luisteraars zich kunnen inbeelden daar in. Dit klinkt natuurlijk makkelijker gezegd dan gedaan. Hoewel beginnen met storytelling een grote uitdaging is voor elk bedrijf, betekent het niet dat het onmogelijk is om verhalen te vertellen. Sterker nog, juist omdat projecten persoonlijk zijn voor elk bedrijf, zijn ze perfect voor storytelling.
Toch is de stap van project naar verhaal soms lastig te realiseren. Het omtoveren van een idee in uit jouw herinnering naar een interessant verhaal is een proces dat vooral focus en visie vereist. Daarom is een kapstok met ideeën een goede start. Zo’n rode draad is cruciaal in elke vorm van communicatie, maar het is misschien wel twee keer zo belangrijk voor storytelling. Een verhaal kan immers heel fascinerend zijn en tot mensen hun verbeelding spreken, maar als er geen touw aan vast te knopen is, haken mensen alsnog af. Stel tijdens het creëren van verhalen dan ook de volgende vragen: Wat wil ik precies vertellen met mijn verhaal? Voor wie is dit verhaal interessant? Wat moeten de lezers doen nadat ze mijn verhaal gelezen hebben? Door deze vragen te stellen is er altijd een punt op de horizon om naartoe te werken. Er is een rode draad waar jij en je lezer zich aan kunnen vasthouden.
Ook bij Bluebump stoppen wij veel aandacht in het vertellen van de persoonlijke verhalen van onze klanten. Door nauw samen te werken met onze klanten kunnen wij de verbeelding van onze klanten focussen om zo het beste verhaal mogelijk te vertellen. In de afgelopen maanden hebben wij aan de hand van oudere blogs op onze websites mooie verhalen kunnen vertellen.
In een eerdere blog gingen we in op de kracht van interactieve content. Zeker bij storytelling kan dit het verhaal betere duiding geven. Bij een van onze opdrachtgevers, Rockfeather, is er met behulp van een iframe een geheel werkende demo versie van een Power BI Admin dashboard gemaakt. Met dit dashboard krijgen mensen meer inzicht over hun Power BI tenant. Om te laten zien hoe het dashboard werkt is er zelfs een speciale demo versie te vinden op website van Rockfeather.
Audiovisuele marketing wordt steeds belangrijker. Bij storytelling zorgt het maken van een video vaak voor meer engagement en dat is dus ook de reden dat we in opdracht van Finext een klantvideo hebben gemaakt bij T-Mobile. In de video wordt gesproken over het implementeren van EPM software Board en de samenwerking met Finext. Waarom werkt video adverteren zo goed? Klik hier om meer te weten te komen over video adverteren.
Als terugkerend fysiek event was The Future of Data Analytics 2022 een groot succes. Met inspirerende verhalen van Feyenoord, Stedin, Visma, CB, Finext en de persoonlijke verhalen van Deborah Nas en Tom Coronel hebben wij er voor gezorgd dat de gasten helemaal up to date waren met alles dat met Data Analytics te maken heeft. Op onze website is te lezen hoe wij dit event hebben gerealiseerd.
Ben je geprikkeld door het persoonlijke verhaal van Bluebump of wil je meer weten hoe je storytelling beter kan gebruiken bij jouw bedrijf? Plan een brainstormsessie in!
Wist jij al dat Video Advertising dé manier is om vandaag de dag digitaal te adverteren? In deze blog ontdek je wat de voordelen zijn van deze populaire trend. Ook lees je welke stappen je kunt volgen om Video Advertising strategisch aan te pakken!
Trekt jouw content wel de aandacht van jouw doelgroep? Is het onderscheidend genoeg om op te vallen? Bezorg jouw bezoekers een creatieve en unieke ervaring met interactieve content! Benieuwd hoe je met interactieve content meer engagement kunt bereiken? En hoe je interactieve content kunt toepassen? Lees dan snel deze blog!
Podcasts zijn tegenwoordig razend populair. Over elk onderwerp en voor elk doel is er wel een podcast te vinden. Maar wist je al dat de podcast ook steeds vaker als marketinginstrument wordt ingezet? En terecht, want de voordelen zijn enorm! In deze blog lees je waarom jij podcasts moet opnemen in jouw marketingstrategie.